CAVm2 Textures Photoshop
I sist modul lærte vi å bruke 3ds Max, denne modulen skal vi lære om Photoshop. Her er hva jeg har gjort på dag en i CAVm2.
In the previous module we larned about using 3Ds Max, in this one we are learning about Photoshop. Here is what I did in CAVm2 day one.
Normalisering av materialer / Normalization of materials
Første leksjon var å forbedre texture maps. I leksjonen var det en
texture map av fliser som var skygger på. Vi ble vist hvordan vi skulle
fjerne dette.
First lesson was to improve texture maps. In the lesson was a texture map of a tile with a shadow. We were shown how can we get rid it off.
Før / Before
Etter / After
Vår oppgave / Our task
Før / Before Etter / After
Sømløse materialer / Seamless material
Vi starte med denne texturen. Hvis vi bruke denne tile på støre plate vi skal se nøyaktig hvor en tile slutte og neste begynne.
We start with this texture. If we were to use it on large surface we're going to see exactly where one tile end and another begin.
Derfor gjør vi offset
No comments:
Post a Comment